YOGA, IZBOR ZA ZDRAV ŽIVOT

Yoga i Life Coaching holističkogpristupa  imaju dodirnih tačaka koje se ogledaju u celovitom pristupu čoveku. Svakom pojedincu se istovremeno pristupa kako na fizičkom, tako i na mentalnom, energetskom, emotivnom i duhovnom nivou. Cilj  je da se  pomogne čoveku da nadje način da živi zdraviji, jednostavniji, uravnoteženiji, srećniji i potpuniji život. Holistic Life Coach i yoga instruktur su ljudi sa kojima uspostavljamo odnos poverenja i razumevanja, ljudi koji nas opštaju, inspirišu i pomažu da pomerimo svoje granice, otkrijemo i otklonimo svoje blokade i razvijemo svoje potencijale.

YOGA, JEDINSTVO TELA, UMA I DUHA

Yoga nas menja,  jača,  umiruje,  osobađa strahova, ustaljenih obrazaca,  puni nas snagom i energijom, povećava našu kondiciju i fleksibilnost, yoga nas  umiruje , yoga nas podiže, yoga podiže kvalitet naše  misli, emocije, kreativnosti.Yoga nas uči kako da budemo bolji ljudi. Uobičajeno praktikovanje yoge podrazumeva: asane, pranajame i meditaciju. Yoga je moćan skup tehnika  koji nam pomaže u celokupnom našem životu. Dobrobiti yoge se vide i na fizičkom, fiziološkom, psihološkom i mentalnom nivou.

 JAČAMO CELO TELO

Na fizičke niovu  povećavamo fleksibilnost, kondiciju, mišićni  tonus, snagu što dovodi do veće sposobnosti u fizičkim aktivnostima, smanjuje rizik od povreda, lakše i brže se oporavljamo od postojećih povreda, povećava se kapacitet pluća, poboljšava se držanje tela, imamo bolji san, više energije.

Asanama se istežu skraćeni i jačaju oslabljeni mišići, tako da zglobovi dobijaju neohodnu zaštitu.

I zdravo telo i kičma je izloženo desjtvu gravitacione sile koja ima težnju da nas “sabija” . Na kraju dana smo u proseku “niži” i do 2 cm. Za to su “odgovorni” intervetebralni diskusi-zglobovi između dva pršljena koji se tokom dana “iscede” a noću upijaju tečnost. Ovo doprinosi i slabljenju mišića ispravljača kičmenog stuba.  Veliki broj asana radi na  rasterećenju ovih diskusa i kičme u celini.  Dolazi do udaljavanja kičmenih pršljenova , tj. dolazi do dekompresije kičme i diskova, što dovodi do “produženje” kičme i celog tela.

YOGA I IMUNI SISTEM

U sve delove tela dospeva veća količina kiseonika i povećava se  izbacivanje toksina. Pokreće se izbacivanje zasotale venske krvi i dopremanje sveže arterijske krvi do svih delova tela, , uključujući i unutrašnje organe. Mnogi yoga položaji rade na “masaži” unutrašnjih organa i limfnoj drenaži.Uspostavlja se bolji metabolizam. Probavni sistem se aktivira i počinje da radi sasvim drugim ritmom. Probavni sistem postaje aktivan i opušten, tako da se otklanjaju mnogi problem kao što su: nadimanje, bol, zatvor.

Praktikovanjem tehnika yoge osvešćujemo process disanja i učimo da opušteno, duboka i zdravo dišemo. Poboljšava se rad respiratornog i kardiovaskularnog sistema. Yoga pomaže u ublažavanju simptoma mnogih bolesti kao što su: astma, bronhitis,  dijabetes, gojaznost, artritis, išijatikus, hronični umor, krvni pritisak, prevencija osteoporoze, smanjuje nivo holesterola, pokreće limfnu drenažu, smanjuje nivo natrijuma, poboljšava rad nervnog sistema, jača imunitet.

ISKREN POGLED NA SVET

Asane koje se rade u yogi nas  vode ka  povećanju istrajnosti i disciplinovanju , tako da  vremenom povećevamo svoju sposobnost da: realno sagledamo život i probleme, lakše odredimo svoje ciljeve, donosemo odluke,  istrajemo u sprovođenju donetih odluka i imamo snage da izdržimo prepreke koje nam život nameće.

Vežbanjem yoge jačamo veze um-telo-emocija. Povećava se mogućnost da zaista čujemo i osetimo svoje telo i njegove potrebe. Takođe, osvešćujemo svoje emocije tako da postajemo svesni svojih stvarnih emotivnih potreba.

Yoga donosi smirenost i jasnoću, usmerava pažnju, smanjuje stres, lakše se odupiremo osećaju bespomoćnosti, anksioznosti, poboljšava nam se raspoloženje. Postajemo samosvesniji, lakše uspostavljamo kvaltetan odnos sa drugima .

Asane i tehnike disanja stimulišu moždane funkcije. Mozak postaje prokrvljeniji, ima više kiseonika, bolje sagledavate situacije, pravilnije i smirenije razmišljate, oslobađate se migrene, lakše podnosimo bol, imamo bolji osećaj ravniteže, bolju koncentraciju i pamćenje, uspostavlja se balans izmedju leve i desne hemisfere mozga.

YOGA I SEX

Određene asane i tehnike disanja povećavaju protok krvi do karlice i organa u predelu donjeg dela stomaka. Mnoge asane poboljšavaju fleksibilnost . Takođe, vežbanjem yoge se povećava mentalna smirenost , a sve to dovodi do veće seksualne izdržljivosti i većeg intenziteta samog doživljaja. Vežbanjem yoge  se oslobađamo toksina iz celog tela , tako da naš znoj gubi neprijatan miris.

NAMASTE– moja duša poštuje tvoju dušu. Poštujem svetlost, ljubav, istinu, lepotu i mir u sebi i u tebi.

Svetlana Blagojević

ostali textovi

Podeli sa ostalima...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInEmail this to someonePrint this page
Lidija Grujić

Lidija Grujić

Lidija Grujić, autor Holistic Life & Business Coaching-a „ Ja ne radim posao, ja živim svoj posao“. Ova izjava svakako da govori mnogo o meni i mom životnom pozivu. Uživam u životu, odabranom društvu i neprestanom izvoru znanja kojeg nikada nisam sita. Podržavam život i ono što život čini.Potreba za holističkim prisustvom je kap koja je neophodna kako bi bolje razumeli potrebu svakog bića i duše. Autor sam Holistic Life & Business Coachinga. Ako imate potrebu da život učinite odličnim, upustite se u avanturu.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *