Protiv depresije i anksioznosti, CBD alternativa današnjice

Depresija i anksiozni poremećaji su danas rasprostranjeni poput pandemije , a za posledicu imaju negativan uticaj na društveni život, sposobnost za rad i kvalitet života uopšte. Srećom, danas postoje prirodni i bezbedni načini da se izborite protiv depresije i anksioznosti koje su nastale kao posledica modernog i brzog načina života.

Broj ljudi koji pate od ovih poremećaja je u stalnom porastu, neka od istraživanja pokazuju da gotovo 20 % svetske populacije imaju neki oblik depresije ili anksioznosti. Uzrok toga je drastično povećan nivo stresa na poslu, nedovoljno kretanja i sve lošija ishrana ljudi.

Većina nas godinama i gotovo neprimetno ulaze u stanje akutnih mentalnih poremećaja negirajući simptome ili jednostavno pokušavajući da pretrpe i zanemare količinu stresa koje podnose u toku dana. Ono što je važno je pronaći izlaz i rešenje kako bismo preuzeli kontrolu nad svojim životom. Depresija može da proizvede i akutne bolove u telu.

Lekar može da propiše lekove koji će pomoći čoveku da leči ili kontroliše depresiju. Mnogi od ovih lekova imaju teške neželjene efekte, kao što su promene raspoloženja, nesanica i seksualna disfunkcija. Sedativi takođe u najvećem broju izazivaju zavisnost. Upravo zbog toga u Severnoj Americi, danas ljudi sve više koriste alternativne metode za otklanjanje stresa i simptoma poremećaja koje stres donosi.

Višegodišnja istraživanja u poslednjoj deceniji vraćaju nas tradiciji kao rešenju mnogih zdravstvenih problema. Priroda uvek nudi lek, na nama je da ga otkrijemo.

Prirodom protiv depresije i anksioznosti

Prvi tragovi kultivacije konoplje pronađeni na Tajvanu još pre 12 hiljada godina. Tri hiljade godina pre nove ere, kineski car Geng Neng se lečio čajem od konoplje od gubitka pamćenja, problema sa crevima pa čak i malarije. U doba njegove vladavine, glas o konoplji se širio i kultivacija ove biljke je postajala sve masovnija.

Danas, taj veliki boom se desio u Severnoj Americi, prvo u Kanadi pa potom i u SAD. Sve više tražen proizvod, koji kroz svako novo istraživanje pokazuje sve veći spektar blagotvornog delovanja na brojna stanja i bolesti kako životinjskog tako i ljudskog organizma.

U pitanju je proizvod od konoplje, poznatiji kao CBD. Za razliku od tetrahidrokanabinola (ili THC-a, drugog jedinjenja pronađenog u konoplji), CBD ulje nema psihoaktivno dejstvo kada se konzumira. To je jako važno naznačiti, jer ljudi često imaju otklon prema ovoj biljci upravo zbog toga.

CBD se dobija iz industrijske konoplje u kojoj je zastupljenost THC/a manja od 0.3%. Tako mala  kolicina THC iskljucuje bilo kakvo psihioaktivno dejstvo. S druge strane CBD obiluje  terpinima koji blagotvorno deluju na sveopšte stanje naseg organizma.

Nalazi istraživanja još iz 2014. objašnjavaju zašto bi CBD mogao biti koristan u lečenju depresije. Ona ukazuju na to da CBD ima pozitivnu interakciju sa serotoninskim receptorima u mozgu.

Serotonin utiče na niz funkcija u telu, uključujući čovekovo emocionalno stanje i osećaj blagostanja ili sreće. Održavanje ravnoteže serotonina često je ključna terapija za osobe sa depresijom.

Naučnici su čak proučavali potencijal CBD-a da pomogne u smanjenju želje za narkoticima kod ljudi sa tim zavisničkim poremećajem. Osim toga, dokazano je da može da pomogne i kod regulisanja apetita.

U studiji iz 2018. godine, istraživači su pokazali da CBD ima svojstva brzo delujućeg antidepresiva.Važno je utrvditi dozu koja je individualna i napomenuti da još uvek nije zabeležen nijedan slučaj predoziranja CBD-om.

Da li CBD ulje može da pomogne kod anksioznosti?

CBD ima pozitivan uticaj na simptome anksioznih i paničnih poremećaja.

Prema istraživanjima, panični poremećaj pogađa oko 5 procenata svetske populacije i izaziva neočekivane i ponavljajuće se napade panike.

Istraživanja sprovedena u 2017. godini pokazuju da jedna doza od 300 miligrama CBD-a izazva primetno smanjenje nivoa anksioznosti nakon simuliranog testa javnog govora.

Drugi rezultat studije pokazao je da 600 mg CBD-a uzrokuje značajno smanjenje anksioznih mera kod ljudi sa socijalnim anksioznim poremećajem.

Dalje studije su pokazale da i mnogo manja miligramaža ima pozitivan uticaj na organizam. Naučnici u Amerci i Kanadi su se složili da je optimalna doza 20 mg dnevno.

Kako upotrebljavati CBD za depresiju?

Mnogi ljudi odlučuju da uzimaju CBD oralno, koristeći razne tinkture, kapsule i ulja. Na tržižtu je sve više različitih konditorskih i pekarskih proizvoda sjajnog ukusa koje ljudi smatraju “lakšim za konzumiranje.

Naučnici su utvrdili da je CBD najefikasniji kada ga osoba svakodnevno koristi. Preporučena doza kao dodatka ishrani je 20 mg dnevno. Ova količina CBD je sjajna i kao preventiva i kao sredstvo za otklanjanje simptoma već nastaih bolesti.

Izvor: Canadian Druid 

Podeli sa ostalima...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInEmail this to someonePrint this page
Lidija Grujić

Lidija Grujić

Lidija Grujić, autor Holistic Life & Business Coaching-a „ Ja ne radim posao, ja živim svoj posao“. Ova izjava svakako da govori mnogo o meni i mom životnom pozivu. Uživam u životu, odabranom društvu i neprestanom izvoru znanja kojeg nikada nisam sita. Podržavam život i ono što život čini.Potreba za holističkim prisustvom je kap koja je neophodna kako bi bolje razumeli potrebu svakog bića i duše. Autor sam Holistic Life & Business Coachinga. Ako imate potrebu da život učinite odličnim, upustite se u avanturu.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *