ODLAGANJE BRIGE

Za čitaoce Coaching Magazina ću otkriti jednu tehniku koju sam izmislio pre više od 10 godina, kasnije sam pronašao neke varijacije ove tehnike i kod drugih autora.

coaching magazin

Poznato je da mozak troši oko 20% energije, to je značajno više energije od bilo kog drugog organa. Ako energija koju imate tokom dana ugavnom zavisi od toga šta mislite i osećate onda u velikoj meri vaša produktivnost i efikasnost zavisi od toga o čemu razmišljate i kako osećate, odnosno na šta trošite tu silnu energiju.

 

Tada, pre više od 10 godina, u jednom trenutku sam primetio da mnogo vremena i energije u toku dana trošim na “jalovo” razmišljanje. “Jalovo” razmišljanje je situacija kada razmišljamo o nečemu na šta nemamo diraktnog uticaja, poput vremena, političke situacije, svetske ekonomije, itd… Kao posledica toga što sam mnogo energije trošio na razmišljanja i emocije na koje nisam imao uticaja, osećao sam se umorno, iscrpljeno iako nisam bio nešto preterano produktivan tog dana. Sve se promenilo kada sam usvojio sledeću praksu:

 

Korak 1) Obratiti više pažnje na misli koje se javljaju tokom dana. Ovaj korak treba raditi nekoliko dana pre nego što se počne sa primenjivanjem same tehnike. Ovaj korak je jako koristan za upoznavanje sa sopstvenim misaonim procesima, što može da bude od višestruke koristi. Proces se zove osvešćavanje misli, postajemo svesni svojih misli tokom dana. U ovom delu ne treba ništa posebno raditi, samo obratiti pažnju na misli koje se javljaju tokom dana.

Korak 2) Nakon par dana obraćanja pažnje na sopstvene misli treba, kad god se javi neka misao, klasifikovati je u jednu od ove 4 kategorije:

– da li je to nešto što može da se pretvori u ToDo stavku u vašoj listi, ako jeste, dodati u ToDo listu.

– da li je to nešto o čemu treba dodatno razmisliti, i tom slučaju, zapisati u kalendar kada će se posvetiti vreme tome.

– da li treba jednostavno odbaciti misao, jer nema nikakvu upotrebnu vrednost za vas?

– da li postoji neka lekcija koju treba naučiti iz tog toka misli?

 

Primeri od pre 10 godina koji su se meni zaista desili:

Misao: Oprao sam jutros kola, a sad je pala kiša.

Akcija: Ovo je očigledno primer razmišljanja koje nije korisno, ali može da se pretvori u lekciju. Od tada kad god hoću da operem kola bacim pogled na vremensku prognozu. Ako, i pored dobre prognoze, padne kiša nakon mog pranja automobila, ne obraćam pažnju na to jer nije nešto na šta sam mogao da utičem, uradio sam maksimum koji sam mogao.

Misao: Kamata banke je previsoka i ne mogu da imam adekvatnu zaradu od uloženog ako uzmem kredit.

Akcija: Ovo je nešto o čemu treba dodatno razmisliti. U petak nemam nekih obaveza pa ću razmisliti o ovome. U kalendar upisujem sastanak samom sebi na ovu temu. Rezultat je na kraju bio sasvim drugačija strategija koja nije zahtevala kredit od banke. Doduše protekao je čitav mesec u raspitivanju i konsultacijama pre donošenja konačne odluke, ali tog petka sam napravio prvi korak u tom smeru.

Misao: Nisam pripremio predavanje za četvrtak

Akcija: Upisivanje obaveze u ToDo listu.

Misao: Firma na koju sam računao da sklopi ugovor sa mnom je to uradila sa nekim drugim.

Akcija: Iako je ovo imalo snažan emotivni uticaj, bio sam tada vrlo ljut, jer sam bio zaobiđen, odlučio sam da je to nešto na šta ne mogu da utičem pa sam samo odbacio ovu misao.

Napomena: Misli koje imaju jaku emocionalnu podršku je teško eliminisati, međutim, našao sam sistem za to. Otvorim svoju ToDo listu i krenem da radim bilo šta sa liste. Aktivnost i potreba da se nešto konkretno radi obično uspešno potisne misli koje nisu u skladu sa onim što se u tom trenutku dešava. Konkretno ovu misao sam prilično teško eliminisao pa sam radio dosta toga, čak i na silu dodavao stavke u ToDo listu ne bi li imao na čemu da radim kako bih skrenuo svoju pažnju na neku korisnu stvar koja će mi doneti bilo kakav uspeh, umesto da se bavim razmišljanjem o problemu koji ja ne mogu da rešim. Rezultat je bio, mnogo urađenih stvari koje su mi otvorile nova vrata.

Ovo je samo jedna od tehnika koje obrađujemo na treningu “Organizacija vremena i obaveza”.

Ne postoji samo jedan sistem koji Vam omogućava da budete oraganizovani, efikasni i produktivni. Postoji veliki broj različitih tehnika koje možete po potrebi da koristite. Prikazana tehnika je samo jedna od njih, a na treningu možete da se upoznate sa još mnogo drugih. Vi ste ti koji odlučuju koji sistem je najbolji u kom trenutku, a trening je tu da Vam pokaže kakvi sve sistemi za organizaciju postoje i kako mogu da Vam pomognu. Lično sam potrošio više od 20 godina istraživajući i primenjivajući različite sisteme. Trening organizacije vremena i obaveza može da Vam uštedeti vreme, ne morate i Vi da potrošite 20 godina, kao ja.

COACHING MAGAZIN, MATEJA OPAČIĆ
MATEJA OPAČIĆ, Organizacija Vremena i Obaveza

TRENING 

14.05 i 15.05 održaće se trening ORGANIZACIJA VREMENA I OBAVEZA u Beogradu. Više informacija možete dobiti klikom na link prijava

FB page: ORGANIZACIJA VREMENA I OBAVEZA

Email: organizacija@mateja.org

Tel: +381631840878

photo: pixbay

Podeli sa ostalima...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInEmail this to someonePrint this page
Lidija Grujić

Lidija Grujić

Lidija Grujić, autor Holistic Life & Business Coaching-a „ Ja ne radim posao, ja živim svoj posao“. Ova izjava svakako da govori mnogo o meni i mom životnom pozivu. Uživam u životu, odabranom društvu i neprestanom izvoru znanja kojeg nikada nisam sita. Podržavam život i ono što život čini.Potreba za holističkim prisustvom je kap koja je neophodna kako bi bolje razumeli potrebu svakog bića i duše. Autor sam Holistic Life & Business Coachinga. Ako imate potrebu da život učinite odličnim, upustite se u avanturu.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *