MOJE NOVO TELO: PROLEĆE PROMENA

Tako „olakšan“ život današnjeg čoveka sa svim naučnim, tehničkim, tehnološkim dostignućima, toliko znanja o načinima vežbanja, pravilnoj ishrani, pravilnom razmišljanju a nikad više gojaznih ljudi, gojazne dece, sedatornog načina života, otuđenja, depresije i agresivnosti.

Da li smo sposobni da iz mora sadržaja koji se nudi odaberemo baš upravo onaj koji je dobar za nas, onaj koji je kvalitetan, svrsishodan i pravi. Kako u moru samozvanih stručnjaka iz raznih oblasti izabrati baš onog koji ima prave informacije i savete!?

coaching magazin
Ana Petrović, prof. fizičkog vaspitanja

I što je najvažnije kako doći do željenih rezultata!?

Kao što svi već dobro znamo, za  sve u životu što želimo da ostvarimo, postignemo valja se potruditi i upustiti se u rad na ostvarenju tog cilja. Da li je rad na tome i proces kroz koji bi trebalo proci uvek prijatan i lak? Sasvim sigurno ne, pogotovo taj posao nije lak na početku puta kada još nismo usvojili navike i kada nismo ušli dovoljno duboko u proces ostvarenja cilja.

Ovde govorim prvenstveno o zdravim navikama, zdravim stilovima života, redovnom fizičkom vežbanju koje će dovesti do zadovoljavajućeg telesnog statusa, dobrog izgleda, zadovoljavajućeg broja kilograma, funkcionalnosti tela, a pre svega do zadovoljstva postignutim, do više energije i promene neadekvatnih navika, sve u svemu vodi do kvalitetnijeg zdravlja i podizanja fizičke i radne sposobnosti. Ovo svi odlično znamo, pa opet većina ne radi ništa po tom pitanju, samo čita tekstove, ćaska sa prijateljima, razmišlja o tome, pravi planove i toliko. Da bi se nešto u našem životu promenilo ili poboljšalo, na tome je neophodno RADITI uložiti vreme, energiju, neretko novac, znači potrebno je platiti cenu dostizanja cilja.

 

Ne zaboravimo da je naše telo uvek sa nama, možda mi nismo samo naše telo ali ga nosimo sa sobom gde god da krenemo i stanje našeg organizma umnogome utiče na sve ostale naše funkcije pogotovo na emotivno stanje koje određuje naša postignuća, neretko samopouzdanje i sliku koju imamo o sebi. Iz toga proizilazi da je važno baviti se svojim telom na pravi način, održavati ga u dobrom stanju, dobrom zdravlju pa i u privlačnom spoljnjem izgledu. Da se ne lažemo, na izbalansiran odnos masnog tkiva i ostale strukture u telu prvenstveno utiče pravilna ishrana, onda fizičko vežbanje a to sve nije moguće ostvariti bez adekvatnog mentalnog stava i odnosa prema hrani i vežbanju.

Individualni ili grupni trening sa Anom možete zakazati klikom na link

Zamislite sada dok čitate ovaj tekst da je mart 2017 godine, da ste vi sada u svom idealnom telu, ostvarili ste svoj dugogodišnji san, skinuli višak kilograma, doveli telo u zadovoljavajuće funkcionalno stanje, imate mišićni tonus i izvajanu figuru. Zamislite sada sebe kako udobno u svom novom telu čitate ovaj tekst zadovoljni sobom i postignutim rezultatom, ostvarili ste svoj cilj. Godina će svakako proći, doći će novo proleće 2017 godine a gde ćete vi biti? Da li ćete biti u potpuno istom stanju telesnog statusa i zdravlja kao sada ili ćete ostvariti svoj cilj!? To samo od vas zavisi. Zavisi od vaše odluke, rešenosti, posvećenosti i discipline da radite na tome svakodnevno kroz dobru ishranu podržanu pravilnim vežbanjem.

Sada na scenu stupaju izgovori, tipa sve je to lepo, sve mi je to poznato ALI, ja imam malo dete nemam mogućnost da se bavim sobom, ali ja naporno radim 8 sati dnevno i nemam mogućnost da se zdravo hranim, ali ja imam suviše obaveza da obraćam pažnju na svoje zdravlje i pripremam hranu kod kuće…ali, ali, ali…. Sve dok to ALI postoji u našim mislima blokira i nedozvoljava ostvarenje cilja.

coaching magazin

Neophodna je odluka, podržavajući mentalni stav i izvršenje svakodnevnih koraka disciplinovano da bi ovo proleće postalo proleće promene i početka vašeg novog fizičkog izgleda. Za početak donesite odluku da se zdravo hranite i držite se te odluke u narednim mesecima. Poznato je da bi prvo trebalo izbaciti iz ishrane beli rafinisani šećer i industrijske slatkiše kao i beli hleb i peciva. Uvesti tri obroka dnevno sa obaveznim doručkom, pripremati hranu kod kuće i izbegavati brza rešenja koja se nude na svakom kiosku brze hrane.

 

Predlog jelovnika za jedan dan:

DORUČAK: Omlet dva jaja i malo slaninice, sveža salata po izboru sezonska (kupus, krastavac, šargarepa, kupus…), Hleb (oko 70 gr) od integralnog zrna najbolje pripremljen kod kuće (možete kombinovati razna brašna raž, ječam, ovas, spelta, integralno pšenično brašno) a možete kupiti takvu vrstu hleba u nekoj pekari ili samoposluzi..

RUČAK: Sladak kupus sa mesom, sveža salata po izboru začinjena maslinovim uljem i limunovim sokom. (Ručak bi trebalo jesti bez hleba ali ako baš ne možete da izdržite onda je ok uzeti jedno parče hleba koji ste jeli za doručak)

VEČERA: Grilovani pileći batak ili belo meso, sveža salata (birajte belu ili zelenu salatu…krastavac, zelena salata, tikvice) hleb se za večeru ne jede.

Ako za početak ne možete da izdržite i imate krizu za slatkišima pojedite između ručka i večere jednu jabuku ili par komada nekog suvog voća (smokve ili šljive)između obroka možete popiti kafu bez mleka (maksimalno dve kafe u toku dana) i limunadu koju možete zasladiti steviom.

coaching magazin

Ovaj predlog jelovnika za jedan dan je okvirni princip načina ishrane i kombinovanja namirnica, kog se treba pridržavati. Planirati dan, pripremati hranu i što je najvažnije držati se rasporeda i spremiti se na to da brzih rešenja nema i da rezultati dolaze vremenom.

Uz ovakav način ishrane bilo bi dobro uvesti adekvatne fizičke aktivnosti shodno vašem trenutnom telesnom statusu, godinama,polu, sposobnostima, zdravstvenom stanju. Veći utrošak energije je preporučljiv kroz ciklične oblike kretanja za početak predlažem brzo hodanje u trajanju od 30 minuta svakog dana sa vežbama snage i stabilnosti u trajanju od 20 min tri puta nedeljno. Na taj način radite i na funkcionalnosti, stabilnosti i mobilnosti svog tela, ojačavajući mišiće koji vam obezbeđuju dobru posturu tela i pripremaju organizam za ulazak u ozbiljniji proces treninga do željenog rezultata.

Ako ste pak u ozbiljnijem problemu viška kilograma, uspavanog metabolizma, nepravilnog rada hormona ili nekih deformiteta i povreda koje imate duže vreme, najbolje je da potražite savet stručnjaka. Potrebno je da neko prati vaš proces na sva ova tri bitna nivoa: ishrana, vežbanje i mentalni stav (self image) da bi rezultati bili izvesni…I ne zaboravite, godina će svakako proči, a šta ćete vi uraditi zavisi samo od vas…

Ana Petrović, prof. fizičkog vaspitanja

ostali textovi

Photo: pixabay

Podeli sa ostalima...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInEmail this to someonePrint this page
Lidija Grujić

Lidija Grujić

Lidija Grujić, autor Holistic Life & Business Coaching-a „ Ja ne radim posao, ja živim svoj posao“. Ova izjava svakako da govori mnogo o meni i mom životnom pozivu. Uživam u životu, odabranom društvu i neprestanom izvoru znanja kojeg nikada nisam sita. Podržavam život i ono što život čini.Potreba za holističkim prisustvom je kap koja je neophodna kako bi bolje razumeli potrebu svakog bića i duše. Autor sam Holistic Life & Business Coachinga. Ako imate potrebu da život učinite odličnim, upustite se u avanturu.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *