PRAZNICI NAM STIŽU-JESTI IL’ NE JESTI PITANJE JE SAD

KAKO DA UŽIVATE U  PRAZNICIMA, A DA NE DOBIJETE NA KILAŽI?!

Moje omiljeno godišnje doba je zima, posebno period novogodišnje euforije kada je porodica na okupu, kada jedni drugima delimo poklone, lepe reči, želimo sve najbolje i uživamo u malim stvarima sreće, ljubavi, zajedništva, mira i radosti, u krugu najdražih ljudi porodice i prijatelja.  To je period kada smo veći deo dana u zatvorenom prostoru, kada uživamo u bogatoj prazničnoj trpezi i u društvu dragih ljudi i vreme kada se potpuno opustimo i zaboravimo na sve brige i probleme, bar one poslovne. Da to opuštanje ne bi prouzrokovalo dodatak onih 2-3 kilograma više od kojih svi strahujemo kada nas obuzme želja za hranom na novogodišnjoj trpezi, evo malih saveta koje možete primeniti i uživati u praznicima bez bojazni da ćete dodati kilograme.

SEDAM BITNIH SAVETA KOJE MORATE ZNATI:

  • Prvi savet je – vodite računa o svom metabolizmu tako što ćete imati tri obroka dnevno i ako je neophodno užinu između ručka i večere. Ne preskačite doručak ostavljajući mesta  ručku ili još gore večeri jer ćete tako gladni uneti sigurno više nego da ste tu količinu rasporedili ravnomerno na tri obroka i dozvolili organizmu da funkcioniše izbalansirano.
  • Ujutro pre doručka i u toku dana konzumirajte limunadu bez zaslađivanja ili ako baš ne možete bez toga dodajte stevia prirodni zaslađivač. Limun iako kiselog ukusa pravi u organizmu baznu sredinu koja je jako korisna za sve metaboličke procese i pomaže razgradnji masti. za razliku od kisele sredine koju prave šećeri,  koristite ga umesto sirćeta za salate ili ribu. Konzumirajte zeleni čaj i jednu kafu u toku dana.
  • Držite hormon sitosti pod kontrolom konzumirajući namirnice koje će vam „zapuniti želudac“ i koje će vam izazvati osećaj sitosti, one koje su velike zapremine a male kalorijske vrednosti, kao što je na primer salata od presnog kupusa, šargarepa, cvekla, paradajz, zelena salata, krastavac i svo povrće koje možete konzumirati kao salatu bez kuvanja. Te salate možete jesti uz svaki obrok i dobro se kombinuju sa svim ostalim vrstama namirnica i što je najvažnije daju osećaj sitosti a male su kalorijske vrednosti. Birajte zdrave masti koje ćete uneti u organizam, moj predlog je da to bude maslinovo ulje hladno cedjeno, svinjska mast, maslac, izbegavajte rafinisano suncokretovo ulje i margarine..takodje izbegavajte majonez zato što je izrazito kaloričan i nema potrebe da se njime zatrpavate. Ako birate hleb ili žitarice neka to bude od integralnog celog zrna i gledajte da budu zastupljene različite žitarice: ovas, ječam, raž, heljda, proso…Možete napraviti i svoj hleb za novogodišnje praznike jako je jednostavno a višestruko korisno. Trudite se da hleb ili žitarice jedete ujutru za doručak a da kasnije količinu istih smanjite ili izbacite iz jelovnika za ručak i večeru.
  • Kombinujte namirnice na pravi način , nemojte mešati sve i svašta u toku jednog obroka, držite se principa jednostavnosti u kombinovanju. Ako konzumirate meso neka to bude jedna vrsta mesa za jedan obrok i kombinujte ga sa presnom salatom (tu već možete mešati) ako je moguće bez hleba a od priloga birajte belo i zeleno povrće termički obrađeno : kupus, karfiol, kelj, brokoli, tikvice, keleraba. Nemojte jesti termički obrađenu šargarepu i cveklu jer imaju visok glikemijski indeks nakon kuvanja i ponašaju se u organizmu prilikom razgradnje kao da ste jeli šećer ili med. Nemojte mešati meso i krompir, meso i pasulj, meso i grašak,krompir i meso…Birajte prilog koji dodajete mesu…izaberite senf umesto majoneza..                         coaching magazin
  • Nemojte konzumirati voće, šećere u bilo kom obliku pre 16h. Nemojte jesti slatkiše odmah nakon ručka, neka, voće ili kolač, torta koju ste napravili budu vaša užina oko 16-17 h i onda ćete uživati u tome više nego da ste to pojeli odmah nakon ručka. Kada birate slatkiše neka budu zdravi, izbegavajte industrijske slatkiše i teške torte sa puno margarina, jaja , čokolade i šlaga..Napravite zdravu tortu a opet tako ukusnu koristeći prirodne zaslađivače stevia, agava, med, fruktoza, suvo voće, koštunjave plodove, crnu čokoladu, maslac umesto margarina..imate dosta recepata zdravih slatkiša i torti na internetu, izguglajte i uzivajte u novim ukusima, priuštite sebi nešto novo a ujedno i zdravo.
  • Ne zaboravite fizičku aktivnost, koliko god mala, neorganizovana bila, bolja je nego ne raditi ništa po tom pitanju uopšte. Izađite napolje prošetajte psa, istegnite se, potrčite za njim, napravite šetnju sa detetom, sa voljenom osobom,sa majkom,sa drugaricom, napravite šetnju brzim hodom sami. Imaćete značajne benefite ako u toku dana poklonite svom telu fizičku aktivnost. Možete raditi vežbe kod kuće a možete prosto samo pustiti muziku i uživati u sopstvenom plesu. Osmislite fizičku aktivnost u toku dana jer će vam doneti bolje raspoloženje, više energije i neće dozvoliti kilogramima da se uvećavaju.
  • Još jedan mali savet koji može biti jako koristan a to je odlažite loše navike za sutra kao što odlažete dobre. Uvek imate mogućnost, kada ste za stolom u toku obroka da kažete sebi :“ Mogla bih ovo sada da pojedem ali ostaviću za sutra ili za sledeći obrok ili za kasnije.“ Kao što odlažete dobre potencijalne navike za sutra, odložite i po neku lošu…Bitno je da u tom trenutku odolite a sutra je uvek novi dan..Dakle, mogla bih ovo sada da pojedem ali ću ostaviti za sutra je moćan alat -probajte, jako je delotvorno.

Osmislite svoje vreme, ispunite ga novim momentima , usrećite nekoga, pokrenite se, napravite inicijativu. Poenta je u uživanju u interakciji sa drugim ljudima.

Zato ulepšajte nekome dan i ulepšali ste mu život, a i sebi.

Zelim vam srećne praznike i prekrasnu godinu…LOVE YOU ALL…

Text: mr Ana Petrović, prof. fizičkog vaspitanja

 

Podeli sa ostalima...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInEmail this to someonePrint this page
Lidija Grujić

Lidija Grujić

Lidija Grujić, autor Holistic Life & Business Coaching-a „ Ja ne radim posao, ja živim svoj posao“. Ova izjava svakako da govori mnogo o meni i mom životnom pozivu. Uživam u životu, odabranom društvu i neprestanom izvoru znanja kojeg nikada nisam sita. Podržavam život i ono što život čini.Potreba za holističkim prisustvom je kap koja je neophodna kako bi bolje razumeli potrebu svakog bića i duše. Autor sam Holistic Life & Business Coachinga. Ako imate potrebu da život učinite odličnim, upustite se u avanturu.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *