KAKO BITI NEUSPEŠAN U PAR JEDNOSTAVNIH KORAKA

Stvari koje radimo misleći da nas vode ka uspehu, a u stvari su autoput za neuspeh.

Ako skoro svakog dana izgovorite bar jednu od sledećih rečenica to je očigledni pokazatelj da ste neuspešni:

– Nemam vremena

– Imam puno posla

– Ne stižem

– Previše sam toga sebi natovario/la

– Umoran/a sam

– Imam hitnije stvari

Uspešni ljudi poput Elon Muska i Richard Bransona skoro nikad ne izgovaraju ovakve rečenice. Takvi ljudi su puni elana, i spremni da odmah preduzmu nešto ako im se ideja dopadne. Uspešni ljudi imaju vremena za prijatelje i porodicu. Uspešni ljudi žive život!

 

Problem je u tome što većina ljudi misli da zna šta je potrebno da bi uspeli. Međutim, iako u tim aktivnostima koje su opšte prihvaćene kao recept za uspeh ima i elemenata koji su dobri ili možda samo neophodni, većina ljudi ne uradi ono što je zaista potrebno da bi bili uspešni. Recept za neuspeh se krije u stvarima koje ljudi svakodnevno rade pokušavajući da uspeju.

Evo par stvari koje većina ljudi radi, a siguran su put ka neuspehu.

 

1) Radim ono što najbolje znam!

“Radim ono za šta sam obučen. Već duže radim na tome i samim tim imam iskustvo i praksu. Kada bi uzeo da radim nešto drugo samo bi trošio vreme na nešto što ne znam dovoljno dobro. Najviše ću da koristim firmi ukoliko radim ono što najbolje znam.”

Šta ovde ne valja: Iako ovo zvuči vrlo logično zapravo predstavlja jednu od stvari koje će da Vas osude na neuspeh, na stagnaciju. Ako radite već neko vreme ono što dobro znate onda, verovatno, već imate poziciju i platu koja je adekvatna za taj posao. Sasvim je izvesno da bez promene onoga što radite verovatno neće biti ni promena pozicije ni plate. Ajnštajnova teorija ludosti glasi: “Raditi istu stvar, a očekivati drugačije rezultate!” Dakle ako želite da napredujete onda, osim onoga što vam je osnovno zaduženje, morate da odvojite deo vremena u toku dana i za ono što bi bila vaša sledeća pozicija, odnosno vaš sledeći posao. Ako ne pokažete da znate, ili bar da ste voljni time da se bavite nećete napredovati u tom smeru.

2) Radim ono što mi je dato!

“Radim ono što mi nadređeni kaže, trudim se da to obavim što bolje i efikasnije moguće.”

Šta ovde ne valja: Naravno da treba obaviti ono što se dobije kao radni zadatak, ali ako je to sve što će te uraditi, onda, u većini slučajeva, neće biti napredovanja niti bilo kakvih beneficija. Uradili ste ono što su očekivali od Vas i za šta Vas već plaćaju. Šta više očekujete? Ako želite da uspete onda treba da vidite bar jedan korak dalje od onoga što Vam je dodeljeno kao posao. Uvek postavljajte sebi pitanja “Zašto ovo radim?” i “Šta je krajnji cilj ovoga što sad radim?”. Probajte da proniknete u suštinu svakog zadatka i da ne uradite ono što su Vam rekli već ono što je neophodno da se uradi kako bi se završio projekat, odnosno ostvario taj krajnji cilj. Vrlo često možete da smislite neko rešenje koje značajno pomaže završenju projekta odnosno postizanju cilja. Ponekad to znači i da ne uradite ono što Vam je rečeno, već nešto drugo. Ali takvi potezi će se ceniti. Ako pomognete nadređenima da ostvare ciljeve sledeći put će Vama poveriti značajniji segment posla, promovisati Vas ili Vam dati povišicu. Mnogima ovaj koncept nije baš najjasniji i zato ćemo da ponovimo još jednom.

Nemojte da radite ono što vam kažu već uradite ono što je neophodno da bi nadređeni ostvarili svoj cilj!

U nekim slučajevima to znači upravo da uradite ono što vam je rečeno, ali u mnogim slučajevima to znači uraditi nešto deseto kako bi predpostavljeni ostvarili svoje ciljeve.

3) Radim svoj posao kako treba!

“Redovan sam na poslu i vredno radim. Tačno znam šta je potrebno da se uradi i time se bavim. Fokusiran sam na posao i dodeljeni zadaci su mi uvek prioritet.”

Šta ovde ne valja: Iako ovo zvuči potpuno smisleno, retko kad daje rezultate. Povišicu, unapređenje i promenu posla Vam daju ljudi, tako da je najvažnija aktivnost na poslu da ostvarite dobru komunikaciju sa ljudima.

Evo jedan mali mentalni experiment:

Stavite se na poziciju šefa koji treba da odabere osobu koja će voditi novi projekat. Osoba A je vredna radna, uvek sve obavi na vreme i produkt osobe A je odličnog kvaliteta.

Osoba B nije baš najrevnosnija ali je vrlo uvažena od kolega, sposobna da motiviše i pokrene ljude. Koga bi ste odabrali da vodi novi projekat?

Vaš prioritet na poslu treba da bude odnos sa ljudima, slika koju ljudi imaju o Vama treba da bude upravo onakva kakva se traži za tu novu poziciju koju želite. Ovo ne znači da treba da budete dobri sa svima i da se folirate u odnosima. Ovo znači da Vi budete osoba koja oslikava karakteristike koje su upravo neophodne za tu poziciju koju želite. To treba da svakome ko Vas poznaje bude jasno da ste baš Vi k’o stvoreni za to radno mesto.

TRENING ORGANIZACIJA VREMENA I OBAVEZA BIĆE ODRŽAN 10.09 i 11.09 prijavite se  klikom na link PRIJAVA

4) Radim i prekovremeno!

“Maksimalno se trudim na poslu. Ostajem prekovremeno, a ako treba, radim i vikendima.”

Šta ovde ne valja: Istraživanja su pokazala da ljudi koji rade više od 8 sati dnevno imaju značajno lošije performanse i rezultate od ljudi koji rade 4-6 sati dnevno. Slična statistika postoji i za vikende, da ljudi koji se za vikend ne odvoje mentalno, emocionalno i fizički od posla koji svaki dan rade, naredne nedelje obično obavljaju svoja zaduženja značajno ispod svojih kapaciteta. Ljudsko telo ima određene cikluse, i ako pokušamo da prekršimo te cikluse telo će, jednostavno, naći načina da to nadoknadi, obično umanjenjem sposobnosti ili bolešću. Ako želite da budete efikasni, produktivni i zapaženi svojim radom nemojte da ostajete prekovremeno i nemojte da radite vikendima. Odmorite se naspavajte se i vreme koje provedete na poslu maksimalno iskoristite da pokažete koliko ste dobri.

5) Posao mi je prioritet!

“Retko uzimam slobodne dane, a na godišnji odmor idem samo kad moram. Posao mi je prioritet i ostale obaveze moraju da se usklade sa poslom.”

Šta ovde ne valja: Ukoliko ne vidite šta ovde ne valja, to može biti znak da ste u ozbiljnom problemu sa uspehom. Ljudi kojima je posao glavni i osnovni životni prioritet imaju mnogo manje uspeha u istom od ljudi koji se osim posla bave i ostalim aktivnostima, poput provođenja svog vremena sa porodicom, društvom, u samousavršavanju, kulturnom uzdizanju, itd… Život ima širok spektar aspekata, a posao je samo jedan od njih. Po istraživanjima, najuspešniji ljudi imaju izbalansiran život, odnosno, planiraju i obavljaju aktivnosti iz svih sfera života podjednako, a ne samo iz sfere poslovnih obaveza.

Jedina stvar koja se ne menja je da se sve menja, kaže stara poslovica.

Nemojte dozvoliti da vas promene zateknu. Ne dozvolite da stagnirate u svetu brzih promena, Vi ste ti koji treba da osmislite svoju budućnost, svoje napredovanje i svoj idealni posao, pa onda u skladu sa tim planom treba da preduzmete sve što je u vašoj moći da utičete na to da promene idu vama u korist. Za početak nemojte da radite pet gore nabrojanih stvari, bar ne na način na koji to većina radi.

I počnite da menjate svoju stvarnost!

Napomena:

Ukoliko ste privatnik ili na bilo koji način vodite sami svoj posao, sami sebi ste gazda. Sve ovo što smo napisali za Vas ima još veći značaj, i način na koji ćete primenjivati ovaj naš mali vodič za neuspeh (ili uspeh) će se direktno preslikati na Vaš bankovni račun.

COACHING MAGAZIN, MATEJA OPAČIĆ

 

Mateja Opačić – Organizacija Vremena i Obaveza

FB: Organizacija vremena i obaveza

ostali textovi

phot: Pixabay

 

Podeli sa ostalima...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInEmail this to someonePrint this page
Lidija Grujić

Lidija Grujić

Lidija Grujić, autor Holistic Life & Business Coaching-a „ Ja ne radim posao, ja živim svoj posao“. Ova izjava svakako da govori mnogo o meni i mom životnom pozivu. Uživam u životu, odabranom društvu i neprestanom izvoru znanja kojeg nikada nisam sita. Podržavam život i ono što život čini.Potreba za holističkim prisustvom je kap koja je neophodna kako bi bolje razumeli potrebu svakog bića i duše. Autor sam Holistic Life & Business Coachinga. Ako imate potrebu da život učinite odličnim, upustite se u avanturu.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *